zondag 18 december 2011

keukenkast 1

vrijdag en zaterdag ben ik begonnen met het kastje onder de gootsteen. Kortgeleden heb ik de aardappelbak verplaatst naar de gang in de hoop dat ze daar minder gauw uitlopen.
Ik had er al een paar vaatdoekjes ingelegd, maar ik wilde graag al de keukendoeken erin doen.
En zo begon ik:

 Ik heb alles er uit gehaald, waarbij ik tot de conclusie kwam wel heel veel van die rot afwasborstels te hebben, die je nieuw krijgt als je een huisje huurt, terwijl ik er nog wel 3 fijne nieuwe op voorraad had. Ook de poetsmiddelen had ik dubbel. Dus ik heb de oude bijna lege van Brasso weggedaan. Ook de ramenwissers bleek ik ruim in voorraad te hebben. Eentje ligt nu op de trap om mee te nemen naar de doucheruimte(mooi smal dingetje voor de douchedeuren) en de blauwe in de kliko, het rubber was ook niet zo denderend meer.

Daarna heb ik de keuken- en vaatdoeken en de dweilen uit het gangkastje gehaald en nagekeken. De microvezeldoeken die niet goed meer zijn en doeken die ik nooit meer gebruik verzameld, zodat die naar de kringloop kunnen. En de oranjedoeken (ook van het huren van huisjes) die nog nieuw zijn, net als de borstels niet echt fijn werken, zijn verhuisd naar de bak met tussenvulling voor het quilten, want daar zijn ze denk ik prima geschikt voor.

Ondertussen heb ik de binnekant van het kastje gesopt en de spullen erin gestopt. Het resultaat is wel weer een volle kast, maar ik weet weer wat ik allemaal heb en het is er makkelijk uit te krijgen.

1 opmerking:

  1. Hoi Ciska,

    Wat een goed idee, van die tussenvulling voor het quilten.
    Fijn he, dat de dingen weer uitgezocht zijn en alles op de juiste plek ligt.

    Leuk om te lezen (en bijzonder dat er in Noord Oost Groningen - zo ver bij mij vandaan - aan kastjes wordt gewerkt!

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen